Храм святителя Василия Великого

На главную ‹ Православный форум храма св. Василия Великого ‹ Семья, дети, воспитание ‹ Семейная жизнь ‹ Тема: Мужьям о жёнах-2
Страниц: [1] Вниз Печать
Автор Тема: Мужьям о жёнах-2  (Прочитано 7942 раз)
Сергей
Гость
« : 11 Ноября 2008, 22:41:53 »

Ирина, Вы однобоко подходите к этому вопросу. Раз уж начали копировать всё подряд с "Доброго слова", давайте разместим другую точку зрения.

БЕСЕДА ОТЦА С СЫНОМ О ЖЕНСКОЙ ЗЛОБЕ

СКАЗАНИЕ И БЕСЕДА ПРЕМУДРА И ЧАДОЛЮБИВА ОТЦА, ПРЕДАНИЕ И ПОУЧЕНИЕ К СЫНУ, СНИСКАТЕЛНА ОТ РАЗЛИЧНЫХ ПИСАНИИ БОГОМУДРЫХ ОТЕЦ И ПРЕМУДРОГО СОЛОМОНА И ИСУСА СИРАХОВА И ОТ МНОГИХ ФИЛОСОФ И ИСКУСНЫХ МУЖЕЙ О ЖЕНСТЕЙ ЗЛОБЕ

"Горе граду тому, в нем же властелинствует жена! Горе, горе дому тому, им же владеет жена! Зло и мужу тому, иже слушает жены! В нынешних вецех мнози человецы грады многими владеют, а женам своим работают. Извыкли бо жены ихъ в зерцало призирати и вапами лица помазовати, и вежда свои возвышати, и черновидно лица воображати, и многимъ себе уряжением украшати; и многих очеса на видение красоты своея превращати: украшают бо телеса своя, а не душу. Уды своя связали шелком, лбы своя подтягнули жемчюгом, ушеса своя позавесили драгими серезами, да не слышат гласа божия, ни святых книгъ писания, ни отецъ своих духовных учения. Жены бо познали путь заблуждения, мужие же возлюбили на женах своих многая украшения, а сами восприяли убогое одеяние на себе носити, все для жен своих украшения. О мужие! От кого есть прияли сия обычаи, иже многая полагают на женах своих украшения? От сего вам несть ползы, толко лише вам злое погубление, ибо женское украшение - всегдашняя мужу сухота и приводит его до остраго меча. Много бо сего бываетъ, еже в великия долги себе влагают и от того вечно погибаютъ, понеже своего не имут, а жен украшают.
Сыне, аще будет тебе тако, яко же реклъ еси, блажен еси и добро тебе будет, жена твоя, яко лоза плодовита, аще же грех ради житие зле проводиши и такову жену не обрящеши, яко же хощеши, всегда о ней сердцем скорбиши и в горести сердца речешь: "Блажен той, иже девством живет, да сицевыя жены не обрящет". И ты, сыне, последи злонравную жену не возлюбишь, и в раскаяние придешь, и ничто тебе успеет. Аще ли сицевую обрящеши: пронырливу, лстиву, лукаву, крадливу, блядливу, злоязычну, обавницу, еретицу, медведицу, лвицу, змию, скорпию, василиску, аспидну
Аще же кто хотения ея не исполнит, тогда она зелне воздыхает, слезит и шепчет, ни худа, ни добра не глаголет, очи свои изменяет, нос потупит и зубы своими скрегчет, и что речет муж ея, и она, что меденица пыхнет и пред ним плачет день и нощь и мужу своему покоя не даетъ, гнев имеет, и муж ея от нея покоя не имат. И она глаголет: "Оных мужей жены ходят красно, и вси их чтут, аз же бедная, в женах возненавиденая, и всеми незнаема и от всех укоряема. Почто ты мне ныне муж? Дабы аз тебе не знала! Аз была дочь богатого отца и матери добрыя и племяни славного и таковых бы родителей дщерь, а толко б аз была девицею, был бы мне муж отца богатого и была бы есмь госпожа добру многу, и везде бы чесна, и хвална, и почитаема от всех людей!"

Хочет убо жена, дабы ея вси хвалили и любили и почитали, аще ли иную похвалят, то она возненавидит и вменяет не в дружбу, и чужую похвалу в студ влагает. Аще ли муж ея угодити восхощет, то всех ему любити, их же она любит, тако и всех сих в ненависти имети, их же она возненавидит. И всегда хощет болшину имети и никому не хощет покоритися, ни послушати. Всегда хощет повелевати и всего хощет ведати, и поучати, и умети, аще и не умеет и не знает, а глаголет: "Умею и знаю". Аще будет прекрасна и лепа, многи очи имут на ню зрети. Яко же бо в луже вода семо и овамо преходя погибает, тако же и женский разум, яко храмина непокровенна и яко ветрило на верхъ горъ скорообразно вертящеся. К таковым женам мнози человецы прелщаются: ов добролепием жен, ов разумом, а ин смехотворными утехами, инъ краснословием и дарованием и протчими лестьми прелщаются. Яко речено есть: "Лутчи купити коня или вола, или ризу, нежели злу жену поняти, понеже не мощно познати, какова обычаем: аще и недобролепна или буя, или болна, или блядлива, или горда, или гневлива или иным пороком повреждена и к тому невозможно иныя за себя поняти, доколе она жива. Аще хощеши, сыне мой, без печали жити, то путче не женитися и опосле не тужити.
Слыши, сыне мой, про лстивую и пронырливую. Сия рукоделия делати не хощет, а как муж ея придет и она лежит - шипит, стонет, востает - охает, и муж ея сия речет: "Жено, что и о чем скорбиши и ни о чем нерадиши?" И она хотя и здрава, а речет: "Не могу". Сия не строителница дому своему и мужу своему не помощница, и нужного одеяния не сотворит. Аще что муж ея припасет, и она пронырством все изнурить.

Слыши, сыне мой, про сварливую и злоязычную: имеет язык, яко бритву изощренну, на всякого человека наскачет, аки лев, всех злословит и укоряет, и осуждает, и на всех яд своего языка испущаетъ.

Слыши, сыне мой, про лукавую и крадливую. Лукавство женское сице: имеет умъ остр, пред мужем своим показует, и никако же муж ея не может лукавства женского разумети, ибо с мужем живет аки бы единодушно, а в сердцы своем мыслит: "Аще муж мой умрет, а живота своего мне не прикажет, и мне за иного мужа пойти не с чем и никто меня убогую за себя не возмет". И се глаголя, мыслит: "Ныне есми всему добру госпожа, учиню себе сокровище тайное". И начнет у мужа своего красти, а он того не ведает и сице к ней речет: "Жено, что обнищахом и в велицей скудости дом нашъ сотворися?" Она речет: "А то, господине, грех ради наших". Сия ли некрадливая, иже все имение мужа своего погубит и оба обнищают?

Слыши, сыне мой, про лстивую и блядливую. Таковая жена мужу своему во стретение изыдет, ланитами склабящися и нравом уничижающися, и за руце мужа принимающе, и одеяние совлачающе; словесы лстящи, усты лобызающи, сице глаголющи:

"Пойди, государю мой, свет очей моих, сладость гортани моему, зрети я без тебя, света моего, не могу, и ни единого слова проглаголати. Лице мое потекло, и сердце мое окаменнело, и егда возрю на тя, света моего, тогда зело возрадуюся: составы мои разступаются и вси уди тела моего трепещутся и руце мои ослабевают. Брак ты мой любезный, всегда пред очима моима есть, егда услышу слаткая твоя словеса, тогда не смею что отвещати: не отверзутся ми уста, огнь в сердцы моем горит и лице мое палитъ и все составы мои греются". И аще будет юн мужъ, и она его вскоре оболстит; и аще в дому его не прилучится, и она близ оконца приседит, семо и овамо колеблющися, а со смирением не сидит: скачет, пляшет и всем телом движется, сандалиями стучит, руками плещет и пляшет, яко прелстившаяся блудница Иродиада бедрами трясет, хрептом вихляет и главою кивает, голосом поет, языком глаголет бесовская, ризы многи пременяет и в оконцо часто призирает, подобно Иродиаде чинится и многим юнным угодит, и всякого к себе лстит.

Слыши, сыне мой, про обавницу и еретицу. Из детска начнет у проклятых баб обавничества навыкать и еретичества искать и вопрошати будет многих, какъ бы ей замуж вытти и как бы ей мужа сбавить на первом ложе и в первой бане. И взыщет обавников и обавницъ и волшебств сатанинских, и над ествою будет шепты ухищряти, и под нозе подсыпати, и возглавие и в постелю вшивати, и в порты резаючи, и над челом втыкаючи, и вся-кия прилутшихся к тому промышляти: и корением, и травами примещати, и все над мужемъ чарует. Сердце его высосет, тело его изсушит, красоты в лице не оставит, и во очесех светлость погубит, и разум отымет, и всякому в поношение вложит его. Сицева сотворит мужа своего и тако его возненавидит, юнных же возлюбит и умерщвляющее зелие сыщет, и подобно время обрящет, и смертным вкусом мужа своего покусит, яко же клас прежде времяни исторгнет.

Слыши, сыне мой, про медведицу и лвицу. Яко же от таковых зверей едина, егда узрит человека, тогда главу свою похилит и очи свои посупит в землю и злобою пыхнет, на человека нападет и задушит его вскоре, тако и злая жена: главу свою наклонит, и очи посупит, и уста стиснет, даже злобою на мужа своего дыхнет, и на шию его сило наложит, и гортанное дыхание займет, и зле кончает.

А лвица в пустыни на всякого человека и зверя наскачет и затерзает, тако и злая жена, яко лвица: и домочадец возненавидит, и ризы растерзает, и тело кровию обагряет, и власы искореняет, и на мужа рыкает, и злобою восхищает, не лвовы убо зубы ухапает, ни мечем, ниже копием мужа своего закопает, но нравом злее лвицы бывает.

Слыши, сыне мой, про змию и скорпию, ибо змиин род велми в ползающих злобою злейши иных гадов: изначала бо велика зла сотвори человеку и проклята от господа змия, того ради пресмыкаяся по земли чревом своим ходит, того же роду и скорпия, и жаба, и черепаха, аще бьешь, или колешь, или стреляешь - ничто ея не возмет, тощию разжещи клещи и имати ю и в огни сожещи, а секнутие ея таково зло, скоростию и до смерти приводит, тако и злая жена в человецех инех злейши суть.

Сълыши, сыне мой, ис куста исходит змия и узрит человека и от него бежит, а злая жена подле человека лежит, а змииным ядом дышет - сей истинная запазушная змия: донележе муж ея по ней ходит и вопреки ничего не глаголет, и она ему терпит, а егда муж чем погрозит или досадит, и она на него, что змия, шипит, и аще ю бьет жезлием или пинанием, или за власы рванием, то злую жену ничто неймет, но точию разжизает, и она злобою своею, что змию, шипит, в сердце его злохитръством секнет, по времени же и сама умрет, аще не покается - во огнь ввергнется да тамо окаянная накажется.

Слыши, сыне мой, про ехидну. Такова суть, ибо своих чад ненавидит, аще хощет родити, подшися их съести. Они же прогрызают у нее утробу и на древо от нея отходят, и она от того умирает. Сей же уподобишася ехидне нынешние девицы многие: не бывают мужем жены, а во утробе имъют, а родить же не хощет и помышляет: "Егда отроча от чрева моего изыдет, и аз его своими руками удавлю". Ибо аще девическую печать и разорит, а девицею именуется, образ бо, яко девица, а нравом, яко окаянная блудница. Ибо кому прилучится таковою женитися, виждь и разумеи, та бо ходит быстро и очима обзорлива, и нравом буя, и всем несчаслива.

Слыши, сыне мой, про змию василиску. Такова суть, ибо зрением убивает человека, где завидит - тамо и побивает. Такова бо есмь змия василиска, стрелами своими смертными люта велми человека умерщвляет. Тако же и прокудливая жена нравом злее змия василиска, ибо прехитро себе украшает и опрятни сандалия обувает, и вежда свои ощиплет, и духами учинит, и лице, и шыю вапами повапит и румяностию, и черностию во очесех себе украсит, и в одеяние червленое себе облачает, и персни на руце возлагает и верх главы своея златом и камением драгимъ украшает и на лукавыя дела тщится. Егда же и грядет, ступает тихо и выю кротце обращает, и очима невскоре смотряет, и зрением умилно взирает, и устне гладце отверзает и вся составы свои на прелести ухищряет, и многия души огнепалными стрелами ухищряет, яко ядом змииным, видением своим юнных убивает, яко разслаблении удове ихъ бываютъ.

Сыне мой, глаголах ти про аспида, иже зело золъ велми в роду змиевом в семидясяти родехъ, а сей аспид первый от них злобою, и в которую сторону вселится и сотворит ю пусту, а нравом таков есть, еже не может слышати гласа трубного, но разбивает себе о камень и скончавается. Тако и злонравная жена не может слышати доброго ей поучения: и уши свои затыкает непослушания камением и непокорения жемчюгом драгим, яко аспид хоботом, в которой дом такая жена вселится и сотворит его пуста. Ибо всяка печаль, зло бывает, а корень всему женская злоба.
Слыши, сыне мой, како святыи пострадали от жен.

Ной праведный от жены напоен бысть квасом, смешеным с травою и увещаем от нея о тайне, иже заповеда ему ангелъ господенъ з запрещением николи же поведати, но ум его не возможе терпети от воняния травного и отбеже от главы его, и в забытие прииде память его о запрещении, и сказа тайну жене своей и яко отщетився и прииде на место, иде же ковчег делая, и виде, яко разсыпася дело его и всех живущих на земли, и плакася на месте том 40 дней.

Тако же Лот праведный в Содоме живяше з беззаконными людми и не прикоснуся, и не восколебася имъ, и никогождо осуждая, и того ради Содомского запаления убежа, но от лукавства дщерей своих не может убежати, но напоен бысть виноградным вином и падеся со дщерми своими и зачат во чревех. Последи же уведет грех свой, начат сомневатися и душею ужасатися, и плакася на горах горко, и бысть Лот дщерем своим посягатель, отец и муж.

Слышы, сыне мой, про Иосифа праведного, яже рече Писание, в раб продан бысть Иосиф и живяше чистотою душевною и красотою телесною, и лице его, яко солнце, сияя. Зряще же на него господина его жена и желаше насытитися красоты его и тщашеся ласканием запяти Иосифа. И без мужа своего призва его в ложницу свою и нача его увещевати, лстящи его и напрасно его охапи руками своими к падению ce6е. Той же отторгнуся от нея, она же ят за ризу его, он же оставив ризу свою в руце ея и отбеже от нея вне двора.

Прииде же муж ея от полаты царевы, она же взем ризу Иосифову и показа мужу своему и с великою злобою поношаше на Иосифа: "Сей раб твой восхоте мне ругатися, жени твоей, аз же не восхоте осквернити ложа твоего и возва, иже в дому нашем, он же, оставль ризу, беже от мене".

Петерфирий же ят веру словесем ея и повеле Иосифа затворити в темнице и смириша во оковах нозе его, лукавыя ради жены. И избави его богъ и сотвори царя Египту.

Слыши, сыне мой, про царя Давида, како блуда ради хотя смерть прияти. Богоотецъ великий во пророцех царь Давидъ, когда виде Вирсавию, жену Урину, красну лицем и величеством, и повеле привести во свою полату и падеся с нею, и по сотворении блуда озревся вспять и виде ангела стояща и держаща наг мечь над главою его. И паде ниц на землю, молящеся и плачеся горко, глаголюще: "Безвестная и тайная премудрости твоея явил ми еси" - и паче рехъ: "Возсмердиша и согниша раны моя, от лица безумия моего пострадах, яко беззаконие мое аз знаю и грех мой предо мною есть всегда, тебе единому согреших и лукавое пред тобою сотворих, отврати лице твое от грехъ моих и вся беззаконие мое очисти".

И услыша господь моление его, и возвратися от него ангелъ господень бес крови его, и прия Давидъ духа святаго благодать, и глаголаше: "Аз рех, во обилии моем не подвижуся во веки".
« Последнее редактирование: 11 Ноября 2008, 22:47:29 от Сергей » Записан
Next
Новичок
*
Offline Offline

Сообщений: 51



« Ответ #1 : 11 Ноября 2008, 22:48:21 »

Вот бы еще и закон в думе по этой теме принять
Записан
ЭНДРЮ
Ветеран
*****
Offline Offline

Сообщений: 1419


495834970
« Ответ #2 : 11 Ноября 2008, 23:09:31 »

Однако.   
Записан
Irina
Гость
« Ответ #3 : 11 Ноября 2008, 23:28:28 »

Ирина, Вы однобоко подходите к этому вопросу. Раз уж начали копировать всё подряд с "Доброго слова", давайте разместим другую точку зрения.
Ну, во-первых, Сергей, я печатаю не все подряд, а лишь то, что нахожу интересным и важным, а во-вторых, ради обсуждения и другой точки зрения все это и печатается.
Вместо сказки я бы лучше привела слово Иоанна Златоуста "о злой жене", да вот найти не могу.

Внимательнее посмотрите сноски в теме "Вместо таинственно исчезнувшей темы":
Матриархат в СССР - СНГ
http://matriarhat-v-sssr.narod.ru/index.htm

Мужской сайт, электронный журнал, мужское движение, антифеминизм
http://menalmanah.narod.ru/links.html
http://menalmanah.narod.ru/
« Последнее редактирование: 11 Ноября 2008, 23:41:23 от Irina » Записан
Страниц: [1] Вверх Печать 

На главную ‹ Православный форум храма св. Василия Великого ‹ Семья, дети, воспитание ‹ Семейная жизнь ‹ Тема: Мужьям о жёнах-2
Перейти в:  


Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines