На главную ‹ Святыни Псковской земли ‹ Псковские святые и праведники ‹ Преподобный Симеон(Желнин)(1960)
Преподобный Симеон(Желнин)(1960)
Преподобный Симеон (в миру Василий Иванович Желнин) родился 1 марта 1869 года в деревне Яковлевской Островского уезда Псковской губернии в крестьянской семье от родителей Иоанна и Наталии. Вскоре он был крещен в погосте Вехново и во святом крещении назван Василием.
Родители его были глубоко верующими богобоязненными и благочестивыми и воспитывали Василия в повиновении и послушании родительской воле.
В своей духовной биографии, написанной преподобным Симеоном уже в зрелые годы, он вспоминает, как в родительский дом не раз приезжал Корнилий, монах Крыпецкого монастыря (ныне причисленный к лику местночтимых святых Псковских). Иногда тот оставался ночевать в их доме, и всегда ложась спать с отроком Василием, часто говорил ему: “Будешь ты монахом, будешь старец великий”. Иногда брал отрока с собою по сбору для монастыря и при этом говорил: “Вася, вот здесь не дадут, а вот здесь – подадут нам”. Так всегда и бывало.
В десять лет Василий, помогая родителям, пас своих лошадей. В этот же год он услышал от людей рассказы о жизни старца Серафима, Саровского чудотворца, и, желая подражать великому подвижнику, нашел в поле большой камень и стал на нем молиться. В 12 лет вместе с родителями ходил в Псково-Печерский монастырь, чтобы поклониться древним святыням и помолиться перед чудотворными иконами обители. В обители отроку Василию так понравилось, что он задумал остаться здесь навсегда, и эта мысль не оставляла его, пока не исполнилось его желание.
В 20 лет Василий стал просить отца, чтобы тот отпустил его в монастырь, но отец и слушать об этом не хотел и заявил юноше: “Женить тебя надо, а не в монахи”. Но юноша стоял на своем, твердо заявив отцу, что не будет жениться никогда. Так продолжалось несколько лет, пока отец не убедился в серьезности намерения сына стать монахом. Тогда он разрешил Василию выстроить в усадьбе домик, где будущий подвижник жил и молился в уединении до 25-летнего возраста.
Но через пять лет Бог чудесным образом изводит Василия из родительского дома. В то время в их селе жил некий старец Симеон, которого деревенские жители почитали за блаженного. Этот старец любил приходить в дом к родителям Василия, а иногда оставался ночевать. Василий как-то спросил у блаженного совета и благословения идти в монастырь, но ответа не получил.
Но однажды блаженный явился в их дом и заявил отцу, что “пришел сюда умирать”. И тогда Василий при всех стал просить блаженного: “Батюшка, благословите меня в монастырь”. А тот неожиданно взял веревку, свернул ее жгутом и давай бить просителя и гнать из дома во двор, со двора на улицу,– и гнал вдоль улицы за деревню, а потом вернулся в дом, лег на лавку – и умер. Все, видевшие это, поняли, что блаженный выгонял Василия из дома в монастырь. Но даже и после этого случая отец не хотел отпускать сына, но потом смирился и с миром отпустил Василия в Печерскую обитель.
В 1896 году Василий поступил послушником в Псково-Печерский монастырь. Архимандрит Мефодий (Холмский, † 1906), бывший тогда наместником монастыря, взял его к себе келейником в настоятельские покои. Кроме этого, Василий ходил и на общие послушания с братией, особенно на постройку гостиницы для богомольцев. Часто приходилось работать с 5 часов утра и до позднего вечера.В редкие свободные часы, когда молодые послушники и иноки собирались отдыхать на свежем воздухе на Святой горке, в саду, он всегда отговаривался от такого праздного общения и под видом послушания, данного от наместника, шел в столярку и, будучи опытным столяром-краснодеревщиком, вытачивал там разные полезные вещи.
В 1900 году послушник Василий был пострижен в монахи с именем Вассиан, а в 1901 году рукоположен во иеродиакона и получил отдельную келью для жительства.
В 1903 году отец Вассиан был посвящен в сан иеромонаха и вскоре назначен в Снетогорский монастырь во Псков экономом для восстановления монастырского хозяйства, а через 4 года вернулся в Печоры. Вскоре его вновь направляют из обители для укрепления монастырского хозяйства на сей раз в имение Мустищево в 25 километрах от монастыря в сторону Латвии.
– Было очень много трудностей,– вспоминал потом старец, – из лаптей не вылезал. Надо было восстанавливать почти вновь все хозяйство, в первую очередь выстроить храм во имя Иоанна Крестителя Господня, церковный дом, хозяйственные постройки, сараи, скотный двор и прочее. Наладить землепашество, чтобы оно давало пользу монастырю. На это ушло много лет, и, когда дело пошло на лад, он возвратился в родную обитель в возрасте 46 лет.
Началась революция, и настоятель обители епископ Иоанн (Булин, † 1941)хотел поставить опытного подвижника отца Вассиана наместником монастыря. Но тот по смирению своему, видя, что это послушание ему не под силу, стал отказываться и просил постричь его в схиму, так как чувствовал “внутренне внушение принять схиму”.
Так, 3 февраля 1927 года он был пострижен с именем Симеон и назначен духовником братии и паломников Псково-Печерского монастыря. Настоятель обители привел его в убогую, сырую, темную келью, по сути дела пещеру, ископанную в горе рядом с Успенским храмом, и сказал: “Вот тебе келья, здесь и умрешь”. Так и вышло потом.
Таким образом, начался молитвенный и старческий подвиг иеросхимонаха Симеона, продолжавшийся 33 года. Теперь главным содержанием жизни будущего старца стала молитва. Он положил себе за правило ежедневно молиться за ранней литургией в пещерном Успенском храме и там у жертвенника Господня усердно поминал всех своих духовных чад.
По ночам исполнял келейное правило схимника, а днем принимал братию и многочисленных паломников в своей келье. Не оставлял старец и телесные труды – большей частью в столярной мастерской. Немало искушений претерпел старец в своей келье от бесов. В первую же ночь, как он поселился в ней, явились ему зримым образом злые духи и наполнили келью. Страшные, каких ему раньше не приходилось и видеть. Испугался поначалу старец и не знал, что делать. А они начали на него кричать, дергать и гнать: “Зачем ты пришел? Уходи отсюда, все равно мы не дадим тебе здесь жить”,– и многое другое. “Думал я,– рассказывал старец,– что не переживу этой страсти, от которой даже не мог перекреститься, а только говорил: “Господи, прими дух мой”.
Такие страхи продолжались много раз, но потом не были уже так страшны, как впервые, и он научился с помощью Божией отражать их силою креста и молитвы.
За великую любовь старца Симеона к Богу и людям и за великое смирение его открылись в нем редкие дарования Божии: дар врачевания душ, прозорливости и исцеления душевных и телесных недугов. Об этом сохранились многие письменные свидетельства людей, получивших чудесные исцеления по молитвам старца.
По своему смирению старец Симеон всячески старался скрыть дар своей необыкновенной прозорливости. “Да совсем я не прозорливец,– с легким смущением и мягкой досадой в голосе говорил он одному из пытливых посетителей монастыря,– великий дар прозрения дает Господь избранным его, а тут просто долголетие мне помогает,– зашел в дом раньше других, вот и порядки его лучше знаю. Приходят ко мне люди с горестями и сомнениями, а взволнованный человек подобен ребенку, он весь на ладони... Случилось с человеком несчастье, вот он и точность душевных очей теряет, впадает либо в уныние, либо в дерзость и ожесточение. А я и мирской круг хорошо знаю, и жизнь прожил долгую, и сам Господней силой огражден от бед и соблазнов, и как же мне в меру малых сил моих не поддержать брата моего, спутника на земной дороге, когда он притомился раньше, чем я...”
“Труден путь монашеский,– записал старец Симеон в своей биографии,– но труднее подвиг схимнический, если идти так, как указал нам Подвигоположник наш Господь Иисус Христос. При посещении Его Всесвятаго Духа все возможно победить, перенести, перетерпеть и достигнуть вожделенного, обетованного нам Им неизглаголанного вечного наследия в Его Царствии Небесном”.
Шестьдесят четыре года такого монашеского подвига соделали иеросхимонаха Симеона сосудом благодати Божией, которой лучились его глаза и весь облик старца.
“Всяческой малостью, суетой, неведением, слепотою люди омрачают чудо,– говорил старец одному посетителю.–Дивный дар Господень – человеческая жизнь! Не купишь ее, не заработаешь. На, человек, приими награду бесценную!.. Радость, радость, великая радость!..”
Последние дни перед своим преставлением старец очень ослабел, но людей продолжал принимать. На вопрос духовных чад своих, на кого он их покидает, ответил: “На Матерь Божию”. И наставлял всех любить друг друга, прощать все обиды, так как ненависть хотя бы к одному человеку ведет к смертному греху, и надо так прощать, чтобы человек знал, что ты ему простил.
Последний урок смирения и послушания явил старец даже в своем преставлении ко Господу.
По откровению от Господа он ждал смерти 15/2 января 1960 года в день памяти преподобного Серафима Саровского. Но наместник монастыря архимандрит Алипий (Воронов, † 1975), навестивший больного старца, забеспокоился, что тот может умереть и сделать переполох в самый день праздника Крещения Господня, и поэтому просил старца помолиться Богу об отсрочке кончины его. “Хорошо,– ответил ему смиренный старец,– ты наместник, а я послушник, пусть будет по-твоему.” Так и вышло: почил старец в крещенский сочельник, а хоронили его уже после праздника Крещения.
Ко дню его погребения в монастырь с разных мест прибыло много духовных его чад. Отпевали почившего наместник монастыря архимандрит Алипий (Воронов) и сорок священнослужителей. А после отпевания гроб с честными мощами старца был поставлен в Богом зданных пещерах монастыря на месте, указанным им еще при жизни.
Память о старце схииеромонахе Симеоне свято чтут в Псково-Печерской обители, где он 64 года подвигом добрым подвизался.
1 апреля 2003 года состоялось прославление иеросхимонаха Симеона в лике святых Псково-Печерских. Отныне его святые мощи покоятся в Сретенском храме монастыря.
Cвоим молитвенным предстательством пред Господом старец Симеон подает и ныне свою чудесную помощь притекающим к нему с верою, и многие, как и при жизни старца, обретают душевный покой и исцеление недугов.
Тропарь, кондак, величание и молитвы прп. Симеону
Тропарь, глас 1:
Любовию Христовою сердце твое уязвивый, евангельски Тому последовал еси: яко древний подвижник преподобием украсивыйся, славный насельник обители Богоматери у пещер Богом зданных явился еси, и, благодать духовную свыше приемый, подаеши верным исцеления, Симеоне богоблаженне, не престай молитися о чтущих тя.
Кондак, глас 4:
Яко Божия любве зерцало, во обители Печерстей благодатно просветился еси, образ иноческаго жития показуя, трудолюбием и послушанием на высоту добродетелей востекл еси, темже, дары Духа Святаго от Господа почтенный, чудеса многа щедро источаеши, преподобне отче наш Симеоне, помози спастися душам нашим.
Величание:
Ублажаем тя, преподобне отче наш Симеоне, и чтем святую память твою, наставниче монахов, и собеседниче Ангелов.
Молитва о иночествующих во обители
О предивный угодниче Божий, преподобне отче Симеоне! Услыши нас грешных, молящихся тебе, к раце мощей твоих и ко святей иконе твоей припадающих, и множества ради грехов наших не отъими покров твой святый от обители сей Печерстей, в нейже от лет древних многими знаменьми и чудесы прославися святая и чудотворная икона Успения Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии, но соблюди ю тверду и непоколебиму от всех враг видимых и невидимых, и от всех напастей и бед невредиму сохрани. Буди помощник благий всем, благочестно живущим и добре труждающимся в ней, и избави нас от недугов и глада, от потопления и огня, от внезапныя смерти и смертоносныя язвы, от нашествия иноплеменников и междоусобныя брани и от всякаго зла.Отжени от нас мысленнаго волка-губителя, ищуща пожрати и во ад свести души наша, огради нас от искушений и соблазнов мирских, и от помыслов суетных и душевредных. Утверди сердца наша во смиренномудрии, кротости, послушании, безмолвии, воздержании, терпении, непамятозлобии и любви, яже о Христе Иисусе Господе нашем, и во всяцем деле блазе и подвизех иноческих укрепи. Упаси убо, яко пастырь добрый, на пажитех Христовых в мире вся словесныя овцы Христовы, во дворе твоем собранныя, яко да благочестно поживше во обители твоей на земли, с миром отъидем во обители Небесного царствия, идеже сонми праведных и святых купно с тобою непрестанно славят Пресвятое и Благословенное имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.
Молитва иная о человецех в скорби сущих
О великий угодниче Божий, преподобне отче Симеоне! Призри на нас грешных, ко святей иконе твоей припадающих и просящих твоего заступления и помощи. Скорбь бо обдержит нас от обстоящих нас ныне бед и зол, и утешения не имамы многоболезненным душам нашим. Искахом бо помощи от человек, и не обретеся. Вопияхом ко Господу, и не услыша нас, зане прогневах пречистую благость Его беззаконьми нашими, и множеством многих грехов наших преогорчихом человеколюбную утробу Его. И кто нам ныне помощь явит, кто нам скорбь утолит, кто даст отраду и успокоение многомятежным душам нашим? К тебе, великий угодниче Божий, прибегаем мы, грешнии и недостойнии, ведуще бо, яко велие дерзновение имаши ко Христу Богу, и многомощен предстатель еси о всех, с верою к тебе прибегающих и твоего заступления и помощи требующих. Моли убо Человеколюбца Господа, яко да простив нам безчисленная наша прегрешения, не отвратит милость Свою от нас, но яко благ и сострадателен, явит и нам безконечное Свое милосердие, и в лютем напастей и бед наших озлоблении подаст нам всесильную помощь Свою, и преогорченным душам нашим ослабу, мир, укрепление, утешение и успокоение дарует. Ей, великий угодниче Божий! Вознеси преподобнии руце твои ко Христу Богу нашему и моли благость Его, да не отринет моления сердец наших, недостоинства ради нашего, но да явит нам благовременне милость Свою, да тако в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, и с тобою удостоимся славити Отца и Сына и Святаго Утешителя Духа во веки веков.
Акафист преподобному Симеону
Кондак 1
Избраннный подвижниче иноческаго делания/ и молитвенниче о нас изрядный,/ преподобне отче наш Симеоне,/ равноангельному житию от юности твоея возревновал еси/ и, во обитель Печерскую вселивыйся,/ в простоте и смирении евангельски подвизался еси,/ темже, обилием благодати от Господа исполненный,/ от всяких бед и скорбей свободи поющих ти:
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Икос 1
Ангельския чистоты стяжателю, отче Симеоне, подвигом монашеским добре украсивыйся, райския сладости причастник явился еси, темже и обитель твоя, в нейже Пресвятую Богородицу в молитвах боголепно воспевал еси, ныне о тебе красуется, приносящи ти таковая:
Радуйся, нравы ангельскими издетска украшенный;
Радуйся, обычаи благими зело удобренный.
Радуйся, путь Христов от юности возлюбивый;
Радуйся, чистоту телесную Тому сохранивый.
Радуйся, кротостию и смирением сердце твое умягчивый;
Радуйся, у пещер Богом зданных добродетельми просвещенный.
Радуйся, иноческаго жития богомудрый наставниче;
Радуйся, о всех к тебе взывающих теплый молитвенниче.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 2
Видя душу твою, издетска подвига желанием Христа ради исполненну, Подвигоположник Господь воспламени ю ко иноческому житию стремлением; ты же, блаженне Симеоне, отрок сый, преподобному Серафиму Саровскому в усердии отай подражал еси, чистыми усты в умилении вознося Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумея вся преходящая мира дольняго, ум свой к горнему восперил еси, и, вся житейская и суетная любве ради ко Господу оставивый, во обитель древнюю Псково-Печерскую, юже измлада зело возлюби, яко к тихому пристанищу притекл еси, да Богу единому поживеши. Сего ради, избранниче Божий, приими от сердца тебе приносимая:
Радуйся, к подвижничеству сердце твое склонивый;
Радуйся, всего себе воли Божией покоривый.
Радуйся, яко молитве и послушанию издетска навыкл еси;
Радуйся, яко во отрочестве старец велий наречен был еси.
Радуйся, мирския сладости яко огня бежавый;
Радуйся, монашескаго жития узкий путь избравый.
Радуйся, воздержанием благоукрашенный;
Радуйся, Духа Святаго благодатию осиянный.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 3
Силою божественною укрепляемый, отче Симеоне, в послушании ко игумену и братии кротко и смиренно душу твою хранил еси, празднословия всякаго удаляяся, и, труды к трудом неленостно прилагая, чина монашескаго достойна быти показался еси, в подвизех духовных всегда поя Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея ум свой к Богу вознесенный, от силы в силу восходил еси, отче Симеоне, и, благодать священства восприим, молитвою и постом по чреслем препоясався, яко раб благий, во всяцем деле духом твоим бодрствовал еси, единаго ко спасению взыскуя. Мы же, таковую ревность твою прославляюще, приносим ти сицевая:
Радуйся, благоуветием и незлобием исполненный;
Радуйся, в братолюбии делателю прилежный.
Радуйся, чина ангельскаго достойный носителю;
Радуйся, обетов иноческих непреложный рачителю.
Радуйся, во трудех неленостный послушниче;
Радуйся, пред очима Господа усердный постниче.
Радуйся, целомудрия и чистоты хранителю;
Радуйся, нивы Христовы изрядный возделывателю.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 4
Бурю страстей воздержанием и любовию ко Христу умертвив, вящшаго подвига возжелел еси, богоблаженне Симеоне, темже, кротко пред владыкою представ, иже тя наместника обители видети желаше, по смирению сего отреклся еси, и, схимою облекийся, в келию пещерную водворился еси, да тамо уединенно вопиеши Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше молитвы твоя, преподобне Симеоне, яже к Богу от сердца возносимыя, полчища бесовстии зело стужаху ти, устрашити и изгнати тя хотяще, ты же, яко воин Царя Небеснаго, силою креста Господня сатанину детель отражал еси, подвиги твоя усугубляя. Отжени и от нас, отче благодатне, всякаго врага и супостата, да поем тебе сице:
Радуйся, в схиму, яко в броню ратную облекийся;
Радуйся, молитвою, яко воин мечем вооруживыйся.
Радуйся, постом и воздержанием плоть духови покоривый;
Радуйся, иго Христово, яко благо, на ся подъявый.
Радуйся, демонов твердый устрашителю;
Радуйся, бесовских прилогов разорителю.
Радуйся, воины русския от враг в пещерах сокрывый;
Радуйся, молитвенным стоянием от погубления обитель избавивый.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 5
Богоблагодатна старца показа тя всемилостивый Господь верным, во святей обители яко крин сельный процветшаго; ты бо, отче Симеоне, чудес многих сосуде преизливаемый, вся скорбящия и страждущия любовию о Христе Господе утешал еси, призывая единомысленно пети всех Творцу: Аллилуиа.
Икос 5
Видяще тя людие, пастыря добраго и крепкаго пред Богом молитвенника, дары Духа Святаго преисполненна, во множестве прихождаху к ти, в болезнех и скорбех изнемогающии, в ожесточении сущии и страждущии от дух нечистых, и, по прошению своему приемлюще, благодарственно тебе взываху:
Радуйся, любовь неложную ко всем явивый;
Радуйся, милосердию Христову подражавый.
Радуйся, пастырю добрый и любвеобильный;
Радуйся, отче, к страждущим благосердный.
Радуйся, о земли неплодной втайне нощию молитву творивый;
Радуйся, темже неплодие тоя в велие плодоносие претворивый.
Радуйся, чистым сердцем дар прозрения от Господа стяжавый;
Радуйся, игумена обители патриаршество предзревый.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 6
Проповедник милосердия христианскаго воистинну показался еси, преподобне Симеоне, и, образ быв честнаго иночества, радостию о Господе исполненный мирен дух и велию любовь к творению Его стяжал еси, еже есть радоватися с радующимися и плакати с плачущими. Сего ради братолюбие твое поминающе, вознесем Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси во обители Печерстей яко светильник лучезарный, богомудре Симеоне, любовию нелицемерною души отчаянныя на путь ко Христу возставляяй, верою несумненною грехми помраченныя ко дверем покаяния приводяй и надеждою неизсякаемою благое терпение в напастех подаваяй. Мы же, молитвами твоими сохраняеми, ублажаем тя тако:
Радуйся, грешных пред Богом ходатаю;
Радуйся, Слова Божия в сердца наша сеятелю.
Радуйся, отчаянныя от смерти вольныя отвращаяй;
Радуйся, верныя от напрасныя смерти спасаяй.
Радуйся, страждущим тепле сострадавый;
Радуйся, от бесов стужаемыя именем Христовым свобождавый.
Радуйся, от напастей предлежащих скорый избавителю;
Радуйся, благочестия верных мудрый учителю.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 7
Хотяй от единаго Бога милости снискати, предивне Симеоне, людския славы смиренно удалялся еси, благодать дарованную ти от Господа таяй, и тако в труде неустаннем на служение ближним и обители твоей по вся дни до скончания благоплодно подвизался еси, за вся славя и вознося Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новую купель Силоамскую в земли Печерстей, явльшуюся по неизреченней милости Божией, вернии обретоша, ибо благодатию, по вере ти данною, чудеса евангельская творил еси, отче Симеоне, егда жены кровоточивыя от лет многих ток уставил еси и отроку ушеса и уста затворенныя отверзл еси. Мы же, имя Христово о толиком зело прославляюще, восхваляем тя глаголы таковыми:
Радуйся, Божия благодати смиренный таинниче;
Радуйся, судеб Божиих пречудный тайновидче.
Радуйся, сокровенная человеков яко в книзе зревый;
Радуйся, многия души человеческия ко Господу приведый.
Радуйся, разслабленныя здравы сотворяяй;
Радуйся, глазами болезнующия исцеляяй.
Радуйся, руце и нозе недужныя укрепляяй;
Радуйся, удрученныя от зубныя болезни свобождаяй.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 8
Странное и предивное чудо Небесныя благодати видим о тебе, отче Симеоне, егда приближися время отшествия твоего, всю надежду на милость Божию и заступление Пречистыя Владычицы возложивый, яве Богородицу зрети сподобился еси, тебе рекшую: угодниче Мой, скоро возму тя. Темже, тихою радостию о Господе исполняяся, вознесл еси Ему: Аллилуиа.
Икос 8
Весь быв образ послушания, якоже в житии твоем, тако и в преставлении ко Господу, богоблаженне Симеоне, егда час кончины твоея, духовно тобою провиденный, по прошению игумена, яко верный послушник, отложил еси, да не в праздник великий погребение твое случится. Мы же, дивящеся таковому послушанию твоему, с любовию тепле глаголем ти:
Радуйся, в послушание Христоподражательное неуклонно себе вдавый;
Радуйся, смиренномудрия истинный образ явивый.
Радуйся, Царицу Небесную немолчно славивый;
Радуйся, заступление Тоя себе стяжавый.
Радуйся, со Христом быти присно возжелевый;
Радуйся, плачем покаянным яко банею себе омывый.
Радуйся, чадолюбче, о стаде твоем без устали пекийся;
Радуйся, и по смерти попечением твоим ны не оставляяй.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 9
Всего себе на служение Богу и людем предал еси, святче Божий, сего ради, на одре предсмертнем немощствуяй, последняя наставления, утешения и благословения, во еже любовь имети между собою, от пастырскаго сердца чадом твоим преподал еси, и тако, в мире от земных почив, в Небесныя обители блаженно преселился еси; ныне же со Ангелы вопиеши Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витии человечестии недоумеют како исповести день пречуднаго погребения твоего, достославне Симеоне, егда от всякия веси и грады чада твоя духовная во обитель Печерскую абие собрани быша дивно, но и, по смерти тя суща жива чтуще, приношаху ти словеса таковая:
Радуйся, звездо, путь живота честнаго нам указующая;
Радуйся, зарю, верою твоею души наша пробуждающая.
Радуйся, свете, любовию Христовою нас озаряяй;
Радуйся, лучу, мрак греховный покаянием разсеяваяй.
Радуйся, реко исцелений тихоструйная;
Радуйся, лампадо в молитвах о нас неугасимая.
Радуйся, сосуде даров благодатных неиждиваемый;
Радуйся, цвете благоухания Небеснаго исполненный.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 10
Спасения ради вечнаго души твоея, отче Симеоне, труды многи и болезни в терпении кротко понесл еси, о себе ничесоже когда возомнив, обаче, пред всеми ся умаляяй, в дерзновении пред Богом велик явился еси. Темже, славою увенчанный, в радость Господа вшел еси, и нас не остави молитвами твоими, да сподобимся с тобою купно воспети Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена ограждающая от всякаго зла был еси нам, отче Симеоне, и по смерти, якоже обещался еси, ны не оставляеши твоим заступлением и всем, с верою к тебе прибегающим, помощь неоскудную в многоцелебных мощех твоих подаеши. Тебе же, яко мощному о нас молитвеннику у Престола Всевышняго, хвалебная приносим:
Радуйся, тяготы чад твоих на себе понесый;
Радуйся, истинную любовь ко ближнему нам показуяй.
Радуйся, к тебе взывающих скорое услышание;
Радуйся, в печалех сущих присное утешение.
Радуйся, в помощи к нам неоскудеваяй;
Радуйся, в прошениих наших пред Богом ходатайствуяй.
Радуйся, чудесы многи от Господа прославленный;
Радуйся, подвижниче дарованьми благими исполненный.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 11
Пение всеумиленное приносим у раки мощей твоих, угодниче Божий Симеоне, во всяцей скорби и немощи человечестей к тебе прибегающе, яко воистинну вемы тя крепкаго в бедах помощника и теплаго ходатая за ны пред Господом, да, идеже ты еси, и нас быти сподоби молитвами твоими, взывающих к Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светло празднует Печерская обитель честную память твою, преподобне Симеоне, и, божественную благодать в цельботочных мощех твоих видяще, Бога дивнаго во святых Своих прославляет, и тебе, яко благому предстателю, радостне взывает:
Радуйся, яко во обители у пещер Богом зданных зело потрудился еси;
Радуйся, яко со святыми отцы Печерскими прославился еси.
Радуйся, монашествующих духовное радование;
Радуйся, верных присное веселие.
Радуйся, яко нестяжанием тленнаго души нетление обрел еси;
Радуйся, яко от мира преходящаго во обители вечныя преселился еси.
Радуйся, николиже тебе просящия помощию оставляяй;
Радуйся, и доныне благодатными дары чудодействуяй.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 12
Благодать Божия, от честных мощей твоих обилием чудес преизливающаяся, днесь собра вся верныя, любовию тя почитающия и смиренным сердцем в молении к тебе припадающия, и тя усердно просящия: души наша к покаянию приведи, телеса недужная исцели и всех нас молитвами твоими от всяких бед сохрани, да велегласно воспоем Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще дивное твое житие, преподобне отче Симеоне, ублажаем труды твоя, в нихже неленостно по вся дни во обители подвизался еси, славим кротость и смирение твое, имиже Христу Богу подражал еси, превозносим любовь твою, еюже ближнему в нуждах добре послужил еси и величаем тя песнопеньми таковыми:
Радуйся, милостиве, Богом помилованный;
Радуйся, целомудре, от Христа славою увенчанный.
Радуйся, кротче, рай Небесный наследивый;
Радуйся, трудниче, покой блаженный обретый.
Радуйся, молитвенниче, со Ангелы жительствуяй;
Радуйся, постниче, благами вечными наслаждаяйся.
Радуйся, незлобиве, Бога зрети сподобивыйся;
Радуйся, боголюбче, Господом возлюбленный.
Радуйся, преподобне Симеоне, Псково-Печерский чудотворче.
Кондак 13
О, святый угодниче Божий, преподобне и богоносне отче наш Симеоне! Тебе молебно предстоящих не презри, но твоим мощным о нас заступлением помози богоугодно на земли пожити, да, очистившеся от всякия скверны, невечерний достигнем покой, идеже с тобою вкупе Всемилостивому и Человеколюбцу Богу воспоем ангельскую песнь: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Сей кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1.
МОЛИТВА
О, всечестный и богоблаженный отче наш Симеоне! Приими ныне тебе с любовию и верою прилежно молящихся и сохрани нас от всякаго зла, дана бо тебе от Бога велия благодать: недужныя исцеляти, скорбящия утешати, в беду впавшия свобождати. Ты бо аще и миру себе умертвил еси, но, любовь Христову к людем являяй, нечужд их нуждам показался еси. Темже молим тя, буди нам заступник от враг спасения нашего, души наша, грехом уловленныя, к истинному покаянию приведи, телес наших болезни уврачуй, юныя благочестию научи, старыя поддержи, сирых и обездоленных препитай. Обитель убо твою, в нейже усердно многая лета подвизался еси, в мирном благоустроении и благолепии сохрани, и вся, яже монашествующия и добре труждающияся, во благих желаниих утверди и в подвизех иноческих укрепи. Ей, святый отче, испроси нам у Премилостиваго Спаса коемуждо ко спасению благопотребная, да исправивше житие наше, от части шуия отлученни будем и вечное спасение во Царствии Небеснем молитвами твоими улучим, идеже с тобою и всеми святыми сподобимся прославляти в Троице славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.